Ahad, November 2

Oh perempuan

korang rasa macam cara untuk menzahirkan atau menelepatikan kepada seorang perempuan yang memang aku sayang gila2 kat ko dan kalau boleh aku nak kawin dan hidup dengan ko sampai bila2. cukup ke hanya dengan berkata2? bagi hadiah? layan dia macam puteri? macam mana kalau ko dah buat semua tuh kadang2 sanggup ikat perut nak topup semata2 untuk sms atau borak dengan dia. sampai ko saket dan penat gila semata2 untuk temankan dia di kala malam. tapi tiba2 je dia belah dengan other guy pastu cakap takda jodoh. semudah itu. aku citer pengalaman member lelaki aku je. aku hanya berkongsi pengalaman bukan nak sebelah sapa2 taw. =)

minta maaf yer akak2 mak cik2 saya tulis ini. perempuan ni kadang2 dia tak fikir jauh. sebab tuh lah Allah tak bagi kuasa talak atau cerai kat isteri. kalau tak sehari mahu 2-3 kali laki kena cerai. yela gaduh sikit kena cerai. huhu. maybe bukan semua tapi kebanyakkan la kan. tolong lah faham lelaki ini. lelaki ini tidak perfect, tak sempurna dan ada kadang2 mood baik dan tak baiknya. percayalah when lelaki tuh dah sanggup buat anything for u. sanggup susah untuk tengok u senang. and u can see in his eyes la yang that guy btol2 sayang u so nape perlu putus.

alasan2 standard ar kalau nak mintak putus:

1-"kita dah tak sefahamanla lebih baik putus"

ps: kita yang bina sefahaman itu napa nak mengalah.


2. faktor jarak

ps: apa kaitan jauh dengan tak kalau lah dat gal/guy btol sayang partner dia tak kisah hujung dunia pun dia akan sayang dan setia juga.


3. selalu gaduh benda2 besar atau remeh

ps: gaduh itu perkara normal dalam relationship. org kawin pon gaduh. muda & tua gaduh. tak kan sebab gaduh trus nak lupakan memori yang baik bersama si dia. positif pasal gaduh ia akan merapatkan hubungan dan membuatkan lebih faham each other. dan mengajar erti give and take.


aku bagi ni kre alasan2 standard ar. maybe banyak ag. kalau nak share alasan2 yg korang taw silakan ok.


bagi aku aku la. if u love someone no excuses beb. jangan la beri harapan kalau tak mampu tunaikan. jangan la mudah ungkapkan janji kalau rasa diri tak tahan godaan. btol x? orang berharap taw.


aku just cakap pengalaman aku dan kawan2 rapat aku aje. kalau ada yang terasa aku mintak maaf banyak2 ok. peace.

p/s: this post focus about nape kalau a guy/gal tuh dh dapat orang yang love and care dia gle2 babeng tapi still cari alasan untuk break. sedey kan ada org camtuh.

19 ulasan:

None berkata...

ade lg alasan knpe pompuan mintak break:
1. kena pukul dgn bf bile b'gaduh
2. bf tuduh bkn2 padahal si pompuan xwat pun ape yg dituduhnye.
3. bf jeles x pasal

mungkin ini alasan knpe pompuan slalu minta break dari bf...

mungkin ini alasan knpe pompuan pasang lain...

hurm.. kalo ade lagi alasan, sila berikan. hehehe...

p/s: alasanku ini b'dasarkn pengalaman dari org sekeliling.

adamLUBA berkata...

hurrm,
lagi alasan perempuan

1. " asyik bz ngn kerja sampai lupakan dia!"
-bukan ker tiap2 malam call, tiap2 hari msg, tiap hujung minggu jumpa, bila ntah lupa?

2. "U ada pompuan lain!"
- adakah perlu berkawan hanya sesama jantina? salah ka berkawan laki dan perempuan, korang pun ada kwan laki kan?

haha, ini adalah berdasarkan pengalaman aku. The truth is dia sebenarnya yang ada lelaki lain, dia gunakan alasan ni untuk break dengan aku.

kepada pembaca, tp aku tak nafikan xsemua orang mcm ni, ada juga perempuan yang baik dan di tipu lelaki. but, if u love somebody, trust her/him. apa2 bawa berbincang dan sebelum cople tu kalau boleh fikir betul2...and klu dah cople, comit betul2!


sekian,
adamLUBA

Syd Rahim berkata...

saya akan link anda :)
THANKS ANYWAY.

Ahmad Shafiq berkata...

ainul nadiah...lets focus on gal cheat while her guy tak wat apa yg u tulis tuh. that guy tol2 care that person. tpi she still cheating.

im not agree kalau gal tu pasang len semata2 sbb dye gado or ada problem with her bf. nape tak duduk elok2 n bincang. kalu xleh bincang nape xtinggalkn trus laki tuh. nape pilih utk men kan dye.

aku percaya in karma. wat goes around come around ok. igt taw.

adam.....i agree. kalau rasa dri xleh commit tak pyh bagi hope lgsg. jgn mula2 ckp boleh commit in the end ckp dh xleh. cpt berubah. ish.

syd....tq for link me.

sheerna....make us phm u guys. try me. huhu

Ahmad Shafiq berkata...

sheerna...for me i akan tye dat gal btol2 whether dye boleh commit x? or dye btol2 siyes or men2? n klu dye siyes n nk ada comitment i go on la. tp klu dye ckp mula2 dye nk commit n btol2 siyes dgn confidentnye pastu endup break sbb slack dye. that gal mmg ...... . ni my opinion la. wape nk men kn perasaan org. kalu wat kt dri dye cmtu cane. kt family dye ke. adik pompuan dye ke. ape dye rasa. this just my opinion je la. huhu.

None berkata...

oho.. ok2. Assume yg lelaki tu baik gile la ye? and why perempuan buat blah mcm tu jek? Aku pernah tanye kwn aku knpe die tinggalkn bf dia padahal bf dia perfect!

BOSAN.

Itu alasannya. Sebab mula-mula mmg best couple dgn mamat ni. tapi dah lama-lama mesti boring sebab balik2 jmpe muka mamat ni. Adoyai!

aku pernah dlm keadaan cmtu tp ape aku wat? aku pun b'fikir yg aku tak bole bosan. kalo bosan baik takyah bercinta. betul?

kdg2 lelaki perfect, pompuan tinggalkn, masalahnye dtg dr pompuan tu sendiri sbb BOSAN.

As a conclusion, BOSAN adalah alasan utama pompuan.

Ayu Hasman berkata...

nak lagi sedih?

pompuan yg kene tipu ngan laki yg same sebanyak 3 kali sebab laki tu balik ngan 1st luv die sebanyak 3 kali.gila loser kan?

Ahmad Shafiq berkata...

ainul...adoi...masak ar klu bosan leh jd excuse utk clash. kalu kawin nti cane. pastuh cuba pk klu laki plak tgglkn gal tuh alasan bosan. rasa mcm sampah aku rasa org yg dtggalkn tuh.

are you...ler..asal sampi 3 x ni. hmm

Nurul Binti Ibunya berkata...

huahua..
sume alasan y karut marut n nk mencar..
xda logika..
bagi den alasan y d beri tu sebenarnya nk menutup kesalahan sendiri..
kenapa?susah sgt ke nk ngaku salah..xpenah nk fikir perasaan org lain
adeh..
xfhm den..xda logika bak kata agnes..
lelaki or perempuan sama je alasan y d beri bila da terdesak cmtuh..
aku bukan nk cakap aku baik ke apa ke?come on la..
life is bout choice..
once kite buat kat org, ada org lain y akan buat kat kite cmtu..malah berkali ganda..
bak kata nabil:'lu fikir la sendiri"
tp skunk..xpayah fikirlah..haha..
org cmtuh..selalu amik ringan jew..
pe menda pon...

*aku mengharap cinta y d redhai Dia*
masih adakah?
haha

None berkata...

kt sini aku bole btau yg pompuan sebenarnye xtahu apa yg dia nak. betul. aku tak tipu.

Unknown berkata...

ummm.. bukan nk menyokong mane2 pihak. tapi mereka itu tidak sabar menanti pilihan yg betul. sanggup main try and error, main tangkap muat ngn sape2 je. lepastu, bila dah bosan or jumpa catch yg lagi bagus, terus je tinggal. lagipun, kalau dah sebelah pihak x suka, kenapa teruskan??? semer ayat2 tu alasan semata2.

lieza berkata...

tak semua pompuan cam2..cuma nasib awak x baik jumpa pompuan yang kurang baik..dan laki pun sama gak x sumenya bagus..ramai gak yang jenis pasang 2 3 kat belakang

None berkata...

Yup.. Kesimpulannya xde sape yg betul. Laki or pompuan. Dah2. wat next post. Argue bnde lain lak.
Haha!!

solehah berkata...

bwahahaha.saye baik.saye yang kene mainkan ade la.

laki main kayu tiga.

sampah.

alasan: tak leh di ajak kaple. ngap je. sial. LOL

wanieweng berkata...

been cheated too
*sebok jew*

Sakinah Amran berkata...

tipulah. tak semestinya perempuan je cmtu.laki pun same je guna alasan tah hape hape nk clash.padahal ada girl lain.

sebenarnya laki n pompuan ke same je.its all on you.kau nak commit ke tanak.selagi dlm mind kau tanak serius, kapel lah 18 pun last2 kau tgglkan gak diorg tuu.

kalau agak2 tak redi nak serius jgnlah bercinta.menyeksa manusia lain buat hape

PingganRahangRaksasa berkata...

aku pun kadang2 pening dengan perempuan ni. eheh. boleh? kadang2 they just don't know what they want actually. suruh dia duduk diam2 btafakur, fikir apa yang dia nak sebanarnya dlm relationship korang.

pel.

Malisa Sabil berkata...

aku tiggalkan bf yg cinta aku gle & aku cinta dia gle sbb dia ada gf len. dia nk memadukan aku. dia nak kawen 2-2. skang dia blame aku sbb bg harapan & janji palsu. then kata aku jht coz mainkan dia. aku ke yg mainkan dia ble dia curang ngan aku?? aku pon jadi xphm ngan life aku.
tlg!!

esha . stella berkata...

i agree 100 %