Ahad, November 30

TIADA PENDIRIAN

Pernah tak korang jumpa someone yang takda pendirian langsung dalam hidup dia. Macam mana kalau orang yang tiada pendirian tu someone yang paling korang sayang. Seperti family atau bf atau gf korang sendiri. Korang rasa apa yang korang akan wat. Bila ditanya apa yang dia nak dia cakap tak tahu tapi at same time dia nak buat apa saja yang dia suka.

How korang deal dengan orang macam ini? Hari ini dia boleh cakap macam ini. Dalam sekelip mata hati dia boleh berubah dan bagitaw dia sebenarnya tak taw apa yang dia nak. Mungkin hari ini dia yakinkan korang dia akan berubah untuk korang. Dia yakinkan sampai korang tak leh cakap apa2. Tapi kejap je bila korang push or test dia sikit. Dia trus tak kesah pasal ko.

At first aku pun terkejut ada antara orang yang aku kenal macam ini. Sebab aku baru tahu. Katakan korang in relationship with this type of person. okay. dia cakap dia nak berubah cuma tak nak dipaksa. okay. fine la. so apa yang penting sekarang is trust la kan. tak salah amek risiko kan. tapi bila hari ini dia cakap dye sayang and cinta ko gila2 sepenuh hati dia. and ble somthing come between gado or watever sekelip mata dia boleh cakap dia tak taw dia cinta ke x.

For God sake aku betul tak boleh faham dengan orang yang bersikap macam ini. Sebab bagi aku dia takdala jahat. tapi dia xsure apa yang dia nak dalam hidup. aku pon bukan baik. aku maybe leh tulung guide dia sikit2. tapi kalau dia tak suka nak wat camne. kalaulah aku yakin dia akan brubah sepenuh hati yang dia akan be better person. and bagi space yang dia nak. hm...

Aku pun tak taw apa yang aku tulis ni. macam mane eh nk deal dengan orang camni. at same time you dun want to lose her.

6 ulasan:

None berkata...

susah jugak org yang tak tahu apa yg dia nak. yang boleh aku katakan, biasanya orang yang takde pendirian ni actually dia tak matang lagi. So he/she cant think yet what he/she wants.

Kalau gaduh tu hati tengah panas. Dari sayang terus tak sayang. It's all about her condition masa tu. Fikiran tak menentu. Bila dalam keadaan macam ni, even salah dia pun aku rasa kau patut hug dia, cakap sorry. Mesti cair punye... Paling bagus kau tanye apa masalah die sbnrnye.. itu je kot...

Give her time to grow up and mature. biasalah.. pompuan lambat matang. Dia nak dibelai..

Dahlia Mazelan berkata...

biasa la life..
dalam dunia ramai org..
n pelbagai pendirian yg ada..
kita harus terima je la..
lia pham..

SyiEra berkata...

ahaks..
i know someone just like that.
sorry to say he is your friends..
org jenis ni ko iye kan aje...
hahaha..
kalau nak selamat bek jauh ngan org jenis ni.i'm serious..
kalau tak ko akan terjebak ngan sandiwara n permainan die..
once dah tjebak n damnly love her, for sure SAKIT... hari ni cinta, ble susah or gado skit xcinta plak.. hm, kalau nak jd anak patung untuk digolek golek kan cube lah syg org jenis ni.. i'm talking based on my experience.

PingganRahangRaksasa berkata...

sabar je lah? ahaha gile tak membantu nasihat aku. yeah yeah agree with ainul nadiah shamsir. kurang pengalaman hidup kot but KB aku rasa the best thing is bagitau elok2 apa yang kau expect dari dia. cakap je terus terang. manusia ni bukan boleh baca hati orang. kita kena bitau. takyah kias2, cakap je apa yang kau nak. bwk berbincang. wahhh I sound like emak2 oredi eheheheh.

pel.

azlishukri berkata...

banyak kan bersabar

Jimmy Rahimin berkata...

wat dono je.